Sabtu, 12 Februari 2011

Bangsa melayu dan kebencian yahudi



Bangsa melayu dan kebimbangan yahudi.


Pernahkah sesekali kita berfikir darimanakah asal usul bangsa melayu ini? Darimanakah datangnya bangsa melayu yang sebahagian besarnya mendiami kepulauan di nusantara? Apakah kaitan dengan orang asli, jakun, semai , temiah dan lain lain lagi yang pada fakta telah mendiami tanah melayu ini lebih dari 10,000 tahun lampau seperti penemuan perak man di gua bunuh lenggong perak. Atau kita hanya sekadar merestui asas dan fakta yang mengatakan bangsa melayu berasal dari dua kelompok asal melayu utama iaitu melayu proto dan melayu negrito yang telah mengalami evolusi dari masyarakat primitif kepada masyarakat bertamadun?


Pernahkah kita membuat kajian berpandukan Al quran dan hadis baginda Rasulullah SAW secara terperinci dan sistematik? Pada pandangan dan pendapat saya, bangsa melayu ini memang sah berasal dari timur tengah bangsa arab yang telah mengalami evolusi peredaran zaman sehingga tercampak dikepulauan melayu sebagai sebuah bangsa yang telah dijanjikan oleh allah yang akan bangkit dari zaman kegelapan sebagai pejuang kebangkitan zaman, islam yang akan bangun membela maruah dan kesucian agama setelah seluruh umat islam di dunia ini mengalami zaman kemerosotan dan ditindas serta di hina.


Dalam sejarah melayu karya Tun Sri Lanang seorang pembesar melayu kelas atasan yang sekitar zaman keagungan pemerintahan raja melayu yang merupakan seorang penulis bangsa melayu.Dalam karyanya, beliau telah menyebut bangsa melayu ini adalah berasal dari keturunan Raja Iskandar Zulkarnain raja penakluk sarwajagat, pemerintah Macedonia, seorang nabi dan panglima perang di alam nyata yang tiada tolak bandingannya. Zulkarnain merupakan seorang raja berketurunan nabi allah sulaiman nabi dan raja penakluk timur dan barat, utara dan selatan. Beliau telah memulakan siri penyebaran risalah tuhan dan ditakdirkan sampai ke benua keling dan berkahwin dengan puteri shahrul bariyyah anak petera mahtabul bahri raja pemerintah kerajaan india.


Akhirnya Zulkarnain telah sampai di sebuah kepulauan yang rata rata masyarakatnya masih belum memahami ajaran agama nabi.Diberitakan semasa zulkarnain masuk kealam melayu beliau telah bertemu dengan ketua masyarakat melayu yang diberi gelaran demang Lebar Daun. Maka berlakunya Wa’adat(perjanjian) diantara demang Lebar daun dan Sang Sapurba( Zulkarnain) tanpa sebarang paksaan bagi mengikuti ajaran yang di bawa oleh Zulkarnain.Sebelum ini masyarakat melayu di nusantara telah mendengar berita akan kemahsyuran zulkarnain sebagai sultan yang sangat warak dan penyebar risalah islam.


Maka, melayu yang pada asanya berketurunan bangsa Mala atau malai yang suatu ketika pernah mendiami tanah arab dan telah ditentukan ilahi untuk tinggal tetap di timur dunia sebagai sebuah bangsa yang dijanjikan oleh ilahi yang akan bangun meneruskan risalah yang dibawa zulkarnaian, meneruskan risalah yang dibawa oleh baginda junjungan besar rasul pilihan Muhammad SAW. Ada pendapat yang menyatakan melayu ini berketurunan keturah isteri kedua nabi allah ibrahim yang melahirkan zuriat turun kepada nabi allah yunus dan seterusnya kepada nabi allah muhammad SAW dan merupakan satu bangsa yang telah hilang dari kamus peradaban yahudi dari segi variasi mahupun pola taburan di pentas dunia yang fana. Adapun yahudi di bumi ini telah ditakdirkan untuk memusuhi islam hinggalah berlakunya hari kiamat. Ada setengah pengkaji memberitahu dari 13 kumpulan yahudi, satu kumpulan telah hilang dan akan mengalami evolusi dalam sistem kehidupan sehingga ia muncul sebagai sebuah bangsa yang akan memberi kemudaratan besar terhadap kaum yahudi dan nasrani dipenghujung episod kehidupan manusia. Maka melayu ini yang telah disebut sebut oleh yahudi sebagai bangsa yang akan memberi kemudaratan besar kepada mereka dan sudah pastinya ianya perlu dihapuskan.


Setelah berlakunya banjir besar di zaman nabi allah nuh as, maka bertaburanlah pengikutnya menyusuri lembah lembah berduri untuk mencari kehidupan baru sementara menanti panggilan ilahi. Kaum mala itu juga telah berhijrah dan pernah satu ketika mendiami pergunungan tibet indo china dan secara alami berlaku evolusi dalam struktur tumbesaran zuriat kaum mala di situ. Setelah beberapa abad menetap di sana, mereka telah diburu oleh kaum yahudi kerana kebimbangan yahudi mereka ini akan bangun dan menghancurkan yahudi. Kaum mala ini melarikan diri kepergunungan himalaya dan berlaku pula evolusi tempatan dan perubahan genetik turut berlaku dalam ruh bangsa mala ini. Akhirnya mereka telah diburu yahudi dan melarikan diri ke kepulauan melayu dan sebahagian besar mereka telah mendiami sebuah kawasan pergunungan dan banjaran titiwangsa, banjaran kledang dan sebagainya yang sesuai dengan habitat mereka suka tinggal di kawasan pergunungan. Mungkin kerana masih trauma akibat peristiwa banjir besar di zaman nabi allah nuh as.


Di sini kaum ini dipanggil sebagai melayu, atau malay.Bangsa ini mengambil keputusan untuk terus menetap dan tidak akan lari lagi mungkin kerana telah sampai kepenghujung dunia. Bangsa ini telah kembali menyusun langkah memperkasakan ummah dan mencipa sebuah ketamadunan unggul. Kemuncak keunggulan bangsa ini apabila mampu membina sebuah empayar iaitu melaka. Melayu juga sering di sebut sebagai melaka kerana melayu itu telah membina melaka sebgai sebuah empayar agung setanding kuasa besar seperti china, belanda dan beberapa lagi. Bangsa melayu telah bersiap sedia menanti ancaman yahudi dan telah bersungguh sungguh memperluaskan empayar di nusantara ini.



Telah tercatat di luh mahfuz, yahudi tetap memburu melayu sejak zaman berzaman.akhirnya yahudi dan nasara telah dapat mengesan kebangkitan melayu apabila dizaman kemerosotan kerajaan Othmaniah di turki berlaku beberapa siri pertempuran dan peperangan. Di anggarkan seramai lebih 10,000 tentera fisabilillah melayu telah terlibat dalam membantu kerajaan turki menghancurkan yahudi di turki. Ini jelas membuktikan bahawa bangsa melayu ini telahpun menjalinkan hubungan baik dengan saudara mereka di timur tengah seperti di turki. Maka tidak hairanlah ada pakar perujuk sejarah telah membuat satu pengumuman keterlibatan bangsa melayu dalam beberapa siri bantu perang di negara arab. Sebagai contoh dalam perang di teluk, dianggarkan tidak kurang dari 10,000 tentera sukarela fisabilillah merupakan bangsa melayu yang telah menyelusup masuk ke negara seperti iraq, iran, syiria dan afganistan. Jika benar perkara ini berlaku ianya bertepatan dengan hadis akhir zaman yang mengatakan kebangkitan al mahadi bersama pasukan panji panji hitam disebelah timur. Besar kemungkinan pasukan ini ialah kebangkitan melayu di nusantara.

1 ulasan:

  1. tapi bukannya bangsa melayu itu berasal dari keturunan siti keturah yang memang dari bangsa mala dan nabi ibrahim setelah saya baca dari sumber lain,, CMIIW

    BalasPadam

TERLEBIH DAHUL ADMIN INGIN MEMBERI PERINGATAN. SEBARANG PENYEBARAN MAKLUMAT DARI BLOG INI ADALAH DILUAR KAWALAN ADMIN. ADMIN TIDAK AKAN BERT...