Rabu, 29 September 2010

Mesyuarat JKKK Kali kesembilan

Tarikh        : 29september 2010
Tempat      : Dewan Orang Ramai
Masa         : 9.00 malam.

Sabtu, 25 September 2010

Selasa, 21 September 2010

Belia Tanjung Rambai


Photo Decorator

Persembahan kompang Belia dan pemuda Tg Rambai..

Tarikh    :29 05 2010
Tempat    : Lawin Utara
Penyertaan  : 20 Orang

Baju kompang telah disumbangkan oleh ketua pergerakan umno bahagian lenggong. Terima kasih.






















































Pertandingan Marhaban Dan berzanji Peringkat Daerah Hulu Perak

Tarikh        : 6 June 2010
Tempat      : Dewan Orang Ramai Kampung Ulu Kenderung

Pencapaian    : Tempat Kedua.
 

Isnin, 20 September 2010

Episod 3. Kebangkitan melayu.

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam satu malaysia, salam ukhwah, salam perpaduan keatas semua umat islam dimana anda berada.. Sebelum saya mencoret tulisan dengan lebih lanjut, sekali lagi ingin saya pohon jutaan kemaafan andaikata dalam tulisan ini nanti sekiranya terdapat sebarang rasa ketidakpuasan hati para pembaca budiman, dan haraplah memberi komen sebagai penanda aras untuk saya belajar.

Sejarah merupakan sesuatu peristiwa yang telah berlaku sebelum dari selepas masa berlalu yang sudah pasti ianya merupakan satu perkara yang sangat penting untuk kita mengambil kira untuk rujukan dimasa akan datang. Hari ini sejarah dilihat sebagai sesuatu peristiwa yang telah berlaku dan telah berlalu dan tidak perlu diingat ingatkan.Betul tak??? Saudara mara, sahabat handal selalu berkata...joyah, janganlah kamu ingat ingatkan suami kamu yang dah pergi tu...yang dah pergi biarlah pergi, kita yang hidup ni kenalah teruskan perjalanan hidup. agak kamu teringatkan laki kamu tu, kamu bakar je semua baju baju, gambar gambar laki kamu tu. Esok kamu susah nak hidup dok teringatkan dia je. Pernahkah perkara ini berlaku dalam masyarakat melayu kita hari ini?? cuba tuan puan fikirkan ye. Sepatutnya kita balu atau suami kepada simati atau anak kepada simati, yang wajib atas kita melakukan perkara yang boleh menambah pahala agar mengurangkan dosa simati betul tak??? Nah...kalau macam tu sudah pastinya kita kena mengingati simati itu selama lamanya. Kalau kita tidak mahu ingati dia...masa bila kita nak bersedekah, nak mendoakan dia serta nak membantu roh dia supaya dirahmati allah. Maknanya kita wajib mengingati dia selama mana hayat kita. Besok pabila kita mati....anak anak dan isteri atau suami la yang kena tolong ingatkan kita untuk dacakan al Quran, doa dan sebagainya untuk menambahkan pahala amal jariah seperti hadis nabi pabila matinya anak adam itu maka tinggallah tiga perkara iaitu amal jariah semasa hidup di dunia, Kebaikan didunia dan anak soleh yang mendoakan serta berbuat kebaikan di dunia. betul tak??? Tapi mengapa ada sebahagian masyarakat kita yang beria ria menasihati supaya jangan diingat ingat perkara yang telah lepas??? Sebenarnya method seperti ini jika diasuh, akan merebak kepada bantut dan cacatnya paradigma kita. Kemudian ada pulak sekumpulan manusia yang ajak kepada jangan diingati lagi sejarah sejarah lama kerana perkara itu sudah berlaku dan tek perlu diambil peduli lagi.Sebenarnya golongan ini tidak mahu kita umat melayu mengkaji, berfikir dan belajar dari sejarah lampau bangsa kita melayu yang pernah tercatit dalam sejarah perabadan manusia yang telah berjaya mencipta sebuah tahap ketamadunan yang tinggi. Ini kerana golongan dan puak puak ini sebenarnya telah di tipu atau sengaja tidak mahu melihat bangsa melayu belajar dari sejarah bagaimana kita pernah menjadi sebuah bangsa yang hebat  dan bagaimana cara untuk kita manjadi sebagai satu bangsa yang hebat. Cuba tuan puan buat kajian....siapakah golongan yang sering bercakap sejarah itu tidak penting....malah pernah mengemukan dalam beberapa mesyuarat di peringkat tinggi kerajaan untuk menghapuskan subjek sejarah dalam sistem pendidikan negara kita. Walhal kerajaan dari dulu telah sedar akan kepentingan subjek sejarah dalam kehidupan masyarakat.

Kumpulan ini terdiri daripada dua kelompok. kelompok pertama adalah kelompok utama yang menjadi Tok dalang dalam menentukan perangcangan jahat menepati silibus perangcangan dalam kitab tua mereka  yakni perancangan zionis dan orentalis yang berpengkalan di temasik. Manakala kumpulan kedua terdiri daripada mereka mereka yang terpedaya, mereka mereka yang marah kepada kerajaan dan mereka mereka melayu yang telah Ditipu yang sebenarnya mereka tidak sedar merekalah kuda tunggangan yang dengan angkuhnya berlari pantas seperti kuda lumba ekor, malah yang menjadi pemandu juga melayu yang konon tuan punya kuda. Hakikatnya pemandu dan kuda itu telah di bayar oleh penumpang yang dilihat sebagai penumpang pada hakikat sebenarnya penumpang itulah musuh yang ingin masuk kedalam kota dan kerajaan kita. kisah konspirasi mereka tak ubah seperti cari iblis laknatullah yang ingin menyusup masuk kedalam syurga untuk menghasut dan menghapuskan adam supaya sesat dan tercampak kedalam dunia. Iblis mengambil ular sebagai tunggangan dan berjaya membolosi syurga dan menyesatkan adam dan hawa... Betul tak??? Nah...tahukah tuan puan simbol yahudi yang berbentuk ular yang ingin menguasai bumi??? tengok lah sendiri.













Prokol ini telah disusun rapi melengkari lilitan ular kenegara yang hendak mereka takluk.

Cuba tengok ini.













Inilah Gambaran Ular Raksasa atau naga yang tercatit dalam talmud yahudi yang bernama Phendrana Leviathan.

Hari ini kita telah dilekakan dengan pelbagai perancangan rapi mereka. Antara projek yang telah berjaya ialah sukan bola sepak, konsert hiburan, rancangan realiti tv dan sebagainya. Perancangan membantutkan akal fikiran pula ialah Rokok. Ibu segala dadah. Tengoklah sendiri berapa peratus melayu di malaysia yang telah tewas dalam perancangan ini..


Laporan baru-baru ini menunjukkan terdapat tiga juta perokok di Malaysia dengan 0.2 juta daripadanya di bawah umur.
Daripada data itu, peningkatan jumlah perokok bawah umur sejak beberapa tahun kebelakangan ini sangat membimbangkan.
"Tabiat merokok juga sudah menyerang anak gadis di negara ini kerana mereka sangat mudah untuk melihat golongan wanita merokok di kawasan awam. Tidak terkecuali golongan wanita di lapangan profesional," ujarnya.
Di Malaysia, jumlah perokok wanita juga semakin ketara. Tinjauan Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan 2006 mencatatkan 2.5 peratus wanita pernah merokok, 1.6 peratus masih merokok dan 0.9 peratus berjaya berhenti merokok. Di kalangan lelaki, 57.6 peratus pernah merokok, 46.4 peratus masih merokok, manakala 11 peratus berjaya berhenti merokok (Oleh RABIATUL ADAWIYAH KOH ABDULLAH
adawiyah.koh@utusan.com.my.) 


Nah...cuba tengok.... tiga juta penduduk malaysia isap rokok. Yang peliknya bagi orang melayu islam, ada fatwa dari negara islam yang mengatakan haram merokok,tapi selamba jugak idap rokok. majlis fatwa ulama malaysia dah putuskan merokok itu haram....tapi kita isap jugak...Kenapa??? sebab ketagih la.....punya la hebat musuh telah mencipkan ramuan khusus untuk memukau manusia supaya ketagih. Tahu tak perbuatan ketagihan oleh manusia terhadap sesuatu benta yang dilarang itu tadak ubah seperti kucing kurap yang lapar dan meminta simpati orang untuk sesuap nasi....nak tak nak kene bagi walaupun badan penuh kurap....kalau nak di bunuh, kejam....tak di bagi....mengamuk....takut jangkit kuman kurap pulak....tula ...mak dah pesan...jangan isap rokok...degil...derhaka mak bapak.....tok dah pesan..jangan isap...degil...lani dah ketagih siapa susah???? Ekau jugak yang susahnyo....merokok sampai jadi satu budaya,...berdosa tuhan saja yang tahu...melayu masih tak sedar diri. Merokok sebenarnya kunci kepada pintu masuk segala jenis kejahatan moden seperti dadah,arak,ice, sabu....bukan mat sabu...tah ape kename syabu kot. Tengok lah di sekeliling kita siapa penagih paling banyak???   70% adalah anak anak melayu....islam.... yang mencuri,merompak,membunuh,buang bayi!!!sape paling banyak??? Melayu islam la we....Kenapa terjadi???? Lu pikirlah sendiri kata nabil....


Marah ke tuan puan? Maaf diatas keterlanjuran kata......bukan ape...kadang kadang geram jugak.....itu belum lagi cakap pasai buhuh bayi, lawan mak bapak,maksiat....allahhuakbar......macam mana nie sekarang? Salah siapa?? salah mak bapak? salah Kerajaan? dua nie la yang melayu dok betikam lidah....salah menyalah sesama sendiri. Formula yang sebenarnya kita kena tahu siapa yang punya muslihat dalam kancah ini!!!1 Inilah perangcangan rapi musuh sebelum masuk dan serang...kalau tak percaya tanya abang abang askar kita the hidden tektikal war yang telah lama digunapakai musuh sebelum penghapusan total.
.

Sabtu, 18 September 2010

Episod 2.....Kebangkitan Melayu.



Salam Ukhwah Salam Ceria, Salam satu malaysia salam penuh takzim tanda kesyukuran diatas nikmat allah yang tiada terhitung di bumi malaysia tanahair tumpah darah bangsa melayu.Tanah yang dari sudut geografinya dilingkari bukit bukau, gunung ganang dan hampir keseluruhan daratan dikelilingi lautan sekali pandang persis sebuah loket emas yang tergantung dileher.Loket ini bukanlah loket biasa yang boleh dijual beli...loket ini iadalah loket dunia yang paling berharga menjadi rebutan serta kegilaan seluruh bangsa di dunia sejak dulu hingga sekarang.

 Mari kita kembali berbicara tentang rancangan dan konspirasi musuh kita yang cukup rapi untuk menghancurkan bangsa melayu hingga kehari ini.Susulan dari peluang kedua british menjajah tanah melayu yang masih belum berjaya memesong akidah islamiah bangsa melayu, maka parcangan ketiga telah diatur semasa kedatangan inggeris keli kedua selepas dua bandar utama jepun hiroshima dan nagasaki di bom amerika.Mengapa bukan amrika yang datang menjajah tanah melayu pada ketika itu?? wal hal amerikalah yang bertanggungjawab dan layak menjajah tanah melayu dari inggeris kerana serangan optimem mereka ke atas jepun yang menyebabkan jepun menyerah diri di tanah melayu. Inilah salah satu dari konspirasi zionis dan oreintalis bagi mengaburi mata bangsa melayu yang konon pada ketika itu inggeris kembali dengan membawa pembaharuan dan teknologi moden untuk membangunkan sosio ekonomi bangsa melayu. Inggeris juga telah berjanji membenteras fahaman komunis di tanah melayu. Perlu kita ketahui ramai raja raja tidak merestui akan kenyataan ini dan ramai golongan  raja dan pembesar melayu yang dipaksa untuk mengikuti arahan inggeris. namun pada ketika itu bangsa melayu sekali lagi bangun menentang inggeris dengan kebijaksanaan akal fikiran.Kemuncak kepada kebangkitan melayu apabila inggeris mengmumkan untuk menubuhkan sebuah negara Malayan Union dan bendera union jack akan dinaikkan. Maka berganbunglah sekelian NGO melayu dari pelbagai pertubuhan, aliran dan sebagainya bagi membawa semangat satu panji iaitu menggagalkan penuybuhan malayan union. Perlu kita ingt!! tajuk utama 41 ngo melayu ini bersatu tidak lain melainkan untuk menggagalkan usaha inggeris menubuhkan malayan union.Untuk pengetahuan kita antara ngo yang bergabung termasuklah pertubuhan pertubuhan silat,persatuan penulis melayu, angkatan pemuda islam,wakil dari bangsa bangsa melayu seperti orang rawa,minang,pattani dan sebagainya dan telah bersetuju sebulat suara menyerahkan kepercayaan kepada Dato Onn Jaafar yang pada ketika itu dilihat sebagai seorang pemimpin melayu yang sangat berkaliber sesuai dengan sifat diri yang tinggi ilmu pengetahuan agama dan politik.Perlu juga kita tahu Dato onn adalah anak Hj Jaafar yang merupakan salah sorang daripada ahli yang bertanggungjawab  menghidupkan tarikat di tanah melayu.Nah...bukan calang calang orang dato Onn  ini. saya juga difahamkan oleh rakan saya bahawa dato Onn merupakan melayu berketurunan arab darah arab. Kalau tak percaya, selidiklah sendiri. Maka Berhimpunlah umat melayu sebagai tanda protes terhadap penubuhan malayan union. Keluarlah orang melayu dari  seluruh pelusuk daerah dan negeri dengan memakai kopiah hitam diikat kain putih( bukan bendera hitam bertulisan putih) kemungkinan bendera hitam tulisan putih akan dijulang pada akhir episod kelemahan melayu. Kesan dari peristiwa itu mungkin roh dari perpaduan kesatuan semangat orang orang melayu telah menggetarkan mata mata hati inggeris dan malayan union tidak berjaya ditubuhkan dan digantikan dengan tanah melayu.Pada ketika itu orang yang bertanggungjawab untuk memastiakn tanah melayu ini merdeka ialah Tengku Abdul Rahman dan beberapa orang pemimpin lagi.Akhirnya kita telah mencapai kemerdekaan. Cuba bayangkan dari tahun 1511 hingga 1957...begitu lama kita dijajah oleh zionis dan oreintalis...namun mereka masih gagal memesongkan akidah islamiah kita. Kita tetap menjadi muslim yang sejati dengan mengungkapkan kalimah tauhid yang sama, menyembah ke arah kiblat yang sama, menunaikan rukun islam yang lima, beriman kepada rukun iman yang enam, rokok dan sujud pada satu masa yang sama...sama...sama seperti dizaman keagungan empayar melaka, sama seperti keagungan tanah melayu. Namun kejayaan besar oleh mereka ialah dengan mengecilkan wilayah jajahan dengan menentukan pola persempadanan melayu. Wal hal melayu ini rumahnya di nusantara.Kini melayu dilihat dalam skop yang sangat kecil di malaysia sikit, di indonesia sikit, di selatan Thai sikit, di Kemboja sikit dan di beberapa negara serantau ini. Melayu telah dibatasi dengan sistem pemerintahan sendiri sendiri.Maka muncullah yang bernama Malaysia, Indoneia,Philifina, Kemboja, singapura Brunai dan lain lain....Mereka juga berjaya menambah bilangan negara kafir seperti semua negar asen kecuali malaysia dan brunai. Kemenangan milik kita hanya segelintir sahaja dari perancangan rapi untuk merampas dan pada hakikatnya untuk menghapuskan bangsa ini dari peta dunia.Ingat!!! kita cuma berjaya mempertahankan islam agama kita. Namun pada hakikatnya mereka berjaya meninggalkan satu sistem yang telah diciptakan oleh Dajjal laknatullah untuk kita mengikutinya. Sedarlah wahai bangsakau perjalanan dajjal telahpun lama bermula. Tidak ada satu negara di bumi ini tidak akan dijejaki oleh dajjal laknatullah melainkan dua tanah suci iaitu Makkah Al Mukarramah dan Madinah Al Munawwarah. Sistem dajjal ini memang sukar untuk kita atasi. saya juga sedar pada hari ini pabila jatuhnya kerajaan Kalifah Othmaniah di Turki, maka hilanglah sistem khalifah yang merupakan satu satunya jalan kebangkitan umaat islam di dunia ini.

 Sedarkah kita wahai melayu sebenarnya tanpa disangka oleh kita selama ini tanah melayu telah lama mewarisi pemerintahan khalifah sejak zaman keagungan empayar melayu melaka iaitu pemerintahan yang diterajui oleh Sultan dan raja raja melayu. Mengapa??? Nak tahu kenapa??? cuba kita bukak minda, buka pintu hati, tarik nafas panjang panjang....tolong jangan sekali kali blokkan otak kita. sekejap saja...dengar baik baik ye....Mengapa pada ketika dizaman keagungan melayu melaka, kerajaan dan empayar yang mentadbir bahagian timur yang mendapat hidayah dari allah melalui pendakwah pendakwah arab,para para wali allah dari tanah suci,panglima tentera yang diutus melalui arahan pemerintah islam dari tanah arab, pemimpin yang berketurunan Rasul, seolah olah telah diberi petunjuk akan berlakunya kebangkitan islam di sebelah timur yang sangat bertepatan dengan hadis rasulullah

Dari Abdullah bin Ma'ud dia berkata:'Ketika kami berada di sisi Rasulullah SAW,tiba-tiba datang sekumpulan anak muda dari kalangan bani Hasyim.Apabila terpandang akan mereka ,maka kedua mata Rasulullah SAW berlinang airmata dan wajah baginda pun berubah.Aku bertanya,'Mengapa kami melihat pada wajah mu sesuatu yg tidak kami sukai?"


    Baginda pun menjawab,"Kami Ahlul Bait telah ALLAH pilih utk kami Akhirat lebih dari dunia.Kaum kerabatku akan menerima bencana dan penyingkiran selepasku kelak sehinggalah datang suatu kaum dari sebelah timur dengan membawa bersama-sama meraka panji-panji berwarna hitam.Mereka meminta kebaikan tetapi tidak diberikannya.

Maka mereka pun berjuang dan beroleh kejayaan lalu diberikanlah apa yg mereka minta itu tetapi mereka tidak menerima sehinggalah mereka menyerahkannya kepada seorang lelaki dari kaum kerabatku yg memenuhi bumi dengan keadilan sebagaimana ia dipenuhi dengan kedurjanaan.Siapa di antara kamu yg sempat menemuinya maka datangilah mereka walaupun merangkak di atas salji.Sesungguhnya dia adalah Al Mahdi.
"  - riwayat Ibnu Majah.


Dan mengapa para utusan yang menyampaikan risalah islam ini tidak menghapuskan sistem sultan dan raja???????? Mengapa?????? mengapa?????? Tolong fikir?????? Ulang lagi...mengapa pendakwah yang merupakan ulamak, wali dan panglima perang pewaris nabi dan rasul ini tidak sama sekali menghapuskan sistem pemerintahan raja dan sultan???mengapa???mengapa???? mengapa????malah ulamak arab menganagkat martabat raja dan sultan pada satu tempat yang sangat tinggi dalam kehidupan masyarakat melayu...malah mendidik dan menyeru sekelian umat melayu mentaati perintah sultan dan raja sebagai lambang kuasa pemerintah yang pada zahir dan batinnya merupakan roh yang telah direstui oleh allah mengikut kehendak dan khadak yang telah tertulis di luh mahfuz.Wahai bangsaku!!! mengapa pada hari ini ada golongan, kumpulan tertentu yang secara diam dan secara terang menentang sultan??? menentang raja??? Mengapa wahai bangsaku??? tidak sedarkah kita bahawa orang yang paling bersungguh sungguh untuk menjatuhkan golongan sultan dan raja itu sebenarnya ialah Yahudi dan oreintalis yang telah lama mempunyai perancangan seumpama dengan itu??? Mampukah kita menjawab dihadapan allah di yaumul masyar kelak??? Mampukah tekong atau kepala haliang dikalangan melayu derhaka ini mampu menjawab dan menjadi pembela di yaumul masyar kelak??? mampukah 
tok tok guru dan ulamak ulamak yang mengeluarkan fatwa subahat ini dapat memberi syafaat kepada tuan puan yang berada dalam titik bulatan ini??? Lu fikirlah sendiri kata nabil.......

Khamis, 16 September 2010

Tersentak Dari Lamunan.

Kebangkitan Melayu....
Melayu yang layu....
Melayu telah ditipu....

Salam perkenalan diucapkan kepada pembaca warkah ini dari saya seorang anak bangsa  yang berketurunan melayu...bukan berniat untuk mengajar,jauh pula untuk memberi pelajaran...cuma sedikit perkongsian ilmu serta pandangan peribadi untuk dikongsi dan dinilai bersama.

Melihat akan kepincangan serta berleluasanya masalah keruntuhan akhlak dan moral umat bangsa melayu majoroti islam mutakhir ini...maka disini ingin saya memberi sedikit pendapat untuk sama sama kita kongsi semoga ianya dapat memberi sedikit ruang untuk kita fikirkan bersama...

Marilah kita mengambil sedikit masa untuk merenung kembali asal usul kita, matlamat hidup kita serta tanggungjawab yang wajib keatas kita sebagai makhluk yang mengaku sebagai insan terbaik dikalangan manusia..mengapa kita mengaku insan terbaik? ini tidak lain dan tidak bukan kerana kita merasakan agama yang kita anuti ini merupakan satu satunya agama yang benar dan diterima allah.Maka sudah pasti kita tidak menganggap manusia selain beragama islam itu mempunyai darjat lebih tinggi daripada kita...Mengapa? ini kerana dalam islam telah lengkap dam sempurna baginya ilmu serta panduan untuk kita sebagai penganutnya untuk beramal dan menurut segala perintah dari Al Quran itu.

Maka Allah telah menciptakan Adam itu sebagai manusia pertama yang akan menghuni dunia ini.Perlu diingati sebelum kita pergi lebih jauh...sebelum allah menciptakan Adam as, Nur Muhammad telahpun bersinar. Maka tidak hairanlah mengapa mahar dan maskahwin Adam dengan Hawa itu antaranya ialah kalimah tauhid iaitu mengucap dua kalimah syahadah(Tiada tuhan yang disembah melainkan allah, muhammad itu pesuruh allah) ini bermakna tidak allah menciptakan seisi makhluk dimuka bumi ini semata-mata nur muhammad itu kekasih allah.

Perlu kita ingati juga apakala allah memerintah sekaliannya malaikat malaikatnya sujud menghormati Adam as,...terdapat seorang dari sekalian banyaknya malaikat allah yang bernama azazil yang merupakan malaikat yang boleh sikatakan senior kerana berpengalaman menjadi ketua malaikat, berpengalaman menjaga dunia, berpengalaman menjaga syurga dan sebagainya. Hanyasanya kerana mempunyai sifat sombong, iri hati, ujub dan takabbur, azazil tidak mahu sujud menghormati adam as. Lantas diberi siksaan yang sangat dasyat oleh allah. Namun kedegilan iblis laknatullah itu menyebabkan allah membuat keputusan mencampakkan iblis kedalam neraka kekal selamanya. Namun perlu kita ingati si Iblis laknatullah itu sebelum dimasukkan kedalam neraka memohon rayuan terakhir kepada allah supaya ia diberi satu tempoh untuk menguji sejauh manakah yang dikatakan manusia pilihan sekalian makluk ciptaan allah itu dapat menunjukkan kita benar benar hebat. Maka allahpun memberi peluang kepada iblis durjana ini supaya menghasut dan memperdayakan sebeberapa ramai manusia untuk dijadikan temannya kedalam neraka.

Bermulalah siri perjalanan hidup alam duniawi ini. Maka setelah Adam dan Hawa bertemu kembali di alam dunia...maka bermulalah episod kehidupan manusia dengan pelbagai evolusi san pelbagai cara mengikut hukum alam serta berlakulah pertambahan bilangan manusia melalui sistem perkahwinan, berlaku jua transmigrasi manusia di seluruh pelusuk dunia.Dengan terbentuknya evolusi yang dinamik ini maka secara tidak langsung kehidupan manusia memerlukan sistem pengurusan hidup yang sempurna. ini kerana tanpa sistem pengurusan dan pentadbiran hidup, manusia akan menjadi setaraf dengan haiwan. Maka allah telah menurunkan beberapa orang Nabi dan rasul sebagai petunjuk kearah kehidupan yang lurus. Bagi menebus kembali kekilafan yang sengaja direncanakan oleh allah yang menyebabkan kita tercampak ke alam duniawi ini..maka satu ketetapan telah diberi oleh allah supaya kita dapat malaksanakkan syarat itu untuk kita kembali ke alam syurga. Maka allah jua telah menciptakan neraka bagi kalangan mereka yang tidak mahu menurut akan segala perintah allah.

Sejarah telah membuktikan ramai para nabi dan Rasul itu diturunkan allah sebagai penyelamat umat manusia itu dari kalangan manusia disebelah arab dan ramai nabi itu lahir dari kalangan bangsa Israil.Mengapa? Mengapa tiada sebarang sumber mengatakan ada nabi berketurunan cina atau india atau melayu? Mari sama sama kita mengkaji sejarah perabadan manusia dari zaman nabi adam sehinggah nabi muhammad dari seluruh kondisi sosio politik, ekonomi dan geografi.selepas Adam,idris,nuh,hud Salleh, Ibrahin, Lut Ismail, ishak dan selanjutnya. Perlu kita ingati ramai diantara nabi ini mempunyai pertalian darah dan mengikut hukum alam nabi-nabi ini dilahirkan berturutan  dan terdapat beberapa orang nabi yang mengimammi satu kitab yang sama.Malah nabi kita Rasul SAW, juga berasal dari keturunan nabi allah ibrahim.

Tidakkah pada masa yang sama telah wujud yang bernama bangsa melayu, cina, india dan lain-lain? jawapannya ialah YA. Memang melayu itu telah ujud semasa zaman kerasulan nabi agung muhammad SAW. Darimana datangnya bangsa ini? Seperti yang saya katakan diawal tadi. Selepas turunya adam itu, maka melatalah zuriat keturunannya keseluruh pelusuk bumi.Mengikut satu kajian dari beberapa penulis, melayu ini berasal dari Keturah isteri nabi allah ibrahim yang ketiga.Keturah telah melahirkan zuriat yang mana salah satu dari keturunannya telah berpindah atas sebab sebab tertentu dan telah tersurat sejak azali akan mendiami tanah yang bernama tanah melayu,tanah Emas, penghujung dunia serta pelbagai lagi gelaran.

Serjarah telah membuktikan bahawa bangsa melayu sebelum tahun 1400 masihi telah mencapai satu tahap ketamadunan yang sangat tinggi. Bangsa melayu pada ketika itu mampu membina sebuah empayar yang cukup hebat malah melebihi ketamadunan barat pada ketika itu. Sejarah telah membuktikan pada zaman kemahsyuran empayar melaka, terdapat lebih dari 500 buah kapal dagang yang sibuk menjalankan perniagaan dalam satu-satu masa di selat melaka. Ini dibuktikan oleh penulis barat itu sendiri ketika portugis berhasrat untuk menyerang tanah melayu. Mereka menghantar sebayak lebih kurang 100 buah kapal perang yang memaksa mereka menukar sterategi perang kerana tidak yakin akan berjaya membolosi selat melaka yang ketika itu dipimpin oleh laksamana yang mempunyai 70% kekuatan tentera laut.

Mari kita baca balik sejarah keagungan bangsa kita.Ketahuilah yang sebenarnya kita umat melayu sebenarnya telah dilayukan oleh barat, telah dibenam pemikiran kita, telah dijajah dan diasuh paradigma kita melalui perancangan yang sangat teliti Yahudi dan zionis.Kekalahan mereka dalam perang salib menjadi pendorong untuk mereka bangun dan lebih berhati hati pabila bertemu musuh mereka.Sebelum itu mari kita berfikir sedikit....pernahkah kita terfikir??? dalam atitud georafinya, muncul sebuah bangsa yang maha hebat nun jauh ditimur, yang jauh dari negara negara penerima asal risalah ilahi, yang dikelilingi negara kafir. Namun....muncul sebuah empayar agung yang mampu menarik seluruh umat manusia datang berdagang.Nampak tak?ditengah tengah negara seperti kemboja, thailand,veitnam,singapura dan lainnya, mengapa kita dan brunai sahaja negara yang diiktiraf pemerintahan kerajaan islam?.

Sebenarnya....melayu itu berasal dari rumpun yang sangat luas menjadi satu bangsa terbaik dan diiktiraf dunia. Sejarah telah membuktikan keagungan kerajaan melayu purba seperti Kerajaan Gangganegara, Langkasuka, Pan pan, Chin Tu , Srivijaya, Majapahit, Champa dan sebagainya. Kemudian muncul lagi kerajaan baru yang sama hebat seperti Johor Riau, Samudera Pasai, Kedah Tua dan sebagainya lagi, begitu juga kemuncak keagungan ketika muncul kerajaan Aceh,Pattani serta Empayar melayu melaka.Kemunculan kerajaan ini sedikit sebanyak telah merubah bentuk persempadanan kerajaan mengikut kekuasaan sesuatu kerajaan itu.

Perlu kita ingati bahawa sebelum kedatangan khalifah islam melalui pedagang arab, kita pada ketika itu merupakan bangsa melayu yang pernah menganuti ajaran hindu. Ini terbukti dengan penemuan beberapa monumen dan artifak sebagai bukti seperti candi lembah bujang dan sebagainya.Ingat!!! Jangan keliru!!! ini bukan bermakna orang india yang dulu mendiami tanah melayu ini. Keadaan ini berlaku lantaran sejarah perpindahan beberapa rombongan manusia berketurunan arab selepas kejadian banjir besar di zaman nabi allah nuh as serta  pelarian kaum yang berasal dari keturah isteri nabi ibrahim as. Bangsa ini pernah satu masa dahulu mendiami pergunungan Tibet, kemudian berpindah lagi ke pergunungan himalaya dan selanjutnya seperti ditentukan ilahi bangsa ini akan sampai kesatu tanah pergunungan iaitu tanah melayu dan bangsa ini mula mencipta tamadun walaupun menganuti pelbagai fahaman agama dan kepercayaan. Maka dikatakan melayu itu berarti kita sudah letih mengembara, sudah penat mengharungi ranjau onak duri dan liku liku perjalanan hidup. Maka bangunlah bangsa melayu ini di sebuah kepulauan yang bertunjangkan semenanjung tanah emas ini sebagai koordinat empayar yang paling tinggi dalam peradaban bangsa melayu. Maka lahirlah empayar melayu melaka yang dipimpin oleh golongan pemerintah yang dalam darah mereka itu mengalir darah berketurunan arab.

Fakta penting!!..
Allah swt telah berfirman dalam Al-Quran, bahawa mereka yang benar-benar percaya bahawa tiada tuhan selain Allah akan mewarisi bumi ini:

Dan sungguh telah Kami tulis dalam kitab Zabur sesudah (Kami tulis) dalam Lauh Mahfuz, bahawa bumi ini diwarisi oleh hamba-hamba-Ku yang soleh. (Al-Anbiyaa', 21:105)

Dan Kami pasti akan menempatkan kamu di negeri-negeri itu sesudah mereka. Yang demikian itu (adalah untuk) orang-orang yang takut (akan menghadap) ke hadirat-Ku dan yang takut kepada ancaman-Ku. Dan mereka me­mohon kemenangan (ke atas musuh-musuh mereka) dan binasalah orang-orang yang melakukan sesuka hati lagi keras kepala. (Ibrahim, 14:14-15)

Sebenarnya Kami melontarkan yang hak kepada yang batil lalu yang hak itu menghancurkannya, maka dengan serta-merta yang batil itu lenyap. Dan kecelakaanlah bagimu disebabkan kamu mencontohi (Allah dengan sifat-sifat yang tidak layak baginya). (Al-Anbiyaa', 21:18)

 Berkemungkinan juga kita sebagai umat melayu juga seprti dijanjikan allah yang telah ditempatkan kita dinegeri negeri sedudah mereka.

Lagi satu Fakta penting!!!

Dari Abdullah bin Ma'ud dia berkata:'Ketika kami berada di sisi Rasulullah SAW,tiba-tiba datang sekumpulan anak muda dari kalangan bani Hasyim.Apabila terpandang akan mereka ,maka kedua mata Rasulullah SAW berlinang airmata dan wajah baginda pun berubah.Aku bertanya,'Mengapa kami melihat pada wajah mu sesuatu yg tidak kami sukai?"


    Baginda pun menjawab,"Kami Ahlul Bait telah ALLAH pilih utk kami Akhirat lebih dari dunia.Kaum kerabatku akan menerima bencana dan penyingkiran selepasku kelak sehinggalah datang suatu kaum dari sebelah timur dengan membawa bersama-sama meraka panji-panji berwarna hitam.Mereka meminta kebaikan tetapi tidak diberikannya.

Maka mereka pun berjuang dan beroleh kejayaan lalu diberikanlah apa yg mereka minta itu tetapi mereka tidak menerima sehinggalah mereka menyerahkannya kepada seorang lelaki dari kaum kerabatku yg memenuhi bumi dengan keadilan sebagaimana ia dipenuhi dengan kedurjanaan.Siapa di antara kamu yg sempat menemuinya maka datangilah mereka walaupun merangkak di atas salji.Sesungguhnya dia adalah Al Mahdi."  - riwayat Ibnu Majah.

Besar juga kemungkinan kaum yang akan datang dari timur itu adalah melayu, darah keturunan arab yang suatu ketika dan masa pernah mendiami tanah arab. Melayu yang amat rindu pada tanah kelahiran hakiki. Maka melayu itu bersatu tersentak dari lamunan dan terus mengemudi arus lautan api membelah badai bergelora yang sangat  ganas.Bagi melayu...seganas mana lautan itu.... tetap dalam genggamannya...melayu merentasi gunung ganang, bukit bukau, menyusuri jurang.....Bagi melayu...setinggi mana gunung memasak bumi....disitu pasti akan dijejaki setinggi tumit sekelumit siksa...pasti akan sirempuh jua. Wahai bangsaku....sedarlah hanyasanya melalui perpaduan, kesatuan dan silaturrahimlah kunci kemenangan yang dijanji ilahi.

Mari kita bongkar rahsia  perancangan jahat yang sangat rapi oleh yahudi dan zionis untuk menghancurkan umat islam.... sedarkah atau sengaja tidak mahu sedar wahai umat islam mutakir ini? 30 puluh tahun kebelakangan ini menurut bancian rasmi menunjukkan majoriti penganut bumi ini ialah umat islam...sedarkah??? dan hari ini....Sedarkah??? penganut islam di muka bumi menduduki rangking kedua? Sedarkah??? Mengapa?????  Antara strategi untuk melemahkan islam dalam perancangan mereka ialah penghapusan etnik besar besaran. Nah...lihatlah projek penaklukan keatas negara negara islam di era pemerintahan bush,antara negara umat islam majoriti dilemahkan seperti afganistan,bosnia,iraq,pakistan,dan sebagainya dibom dan dibunuh secara total. tidak ketinggalan umat islam di kemboja berjuta juta dibunuh dengan kejam. Maka...setelah dibuat bancian terkini...maka umat islam telah berkurangan dan rahsia disebalik perancangan ini tidak lain untuk memberi gambaran kepada generasi baru lahir. Pabila mereka dewasa kelak mereka akan yakin bahawa agama kristian adalah agama yang benar kerana majoroti penduduk dunia ini ialah kristian....Logik tak? sifat semula jadi manusia akan mengikuti kumpulan yang banyak betul tak? Awaslah kita...habislah kita....bahana menunggu kita.

Projek zionis dan yahudi mutakhir ini sebenarnya berlaku dalam dua strategi. satunya tektikal war serangan secara live dan kedua hidden war tektikal iaitu serangan sunyi yang 100% tertumpu kepada kepulau melayu yang melibatkan indonesia, malaysia dan brunai. Mari kita pusatkan kepada stategi ghaib mereka yang ingin menghancurkan kita...mari kita bongkarkan rahsia supaya ianya tidak berjaya... sebenarnya...perancangan mereka untuk menghancurkan umat melayu melalui 6 fasa percubaan mengikut 6 buruj pentagram lambang yahudi. Serangan pertama dilancarkan sekitar 1511 ketika portugis mula menyerang melaka.Pada ketik itu kita mempertahankan kuasa kita dari sudut rohani dan jasmani. walaupun kita jatuh ditangan portugis...namun roh islam umat melayu tidak dapat di goyangkan walau secebis cuma. ini kerana peranan sultan dan raja melayu yang sentiasa berdamping golongan ulamak berjaya meniup semangat islam kita.
Serangan kedua oleh pihak british sekitar 1820. Mereka berjaya menjajah kita...tetapi mereka tidak berjaya memesongkan akidah kita kerana peranna sultan dan golongan ulamak sangat kuat. Pengaruh islam sangat kuat sehingga ramai tentera british terkorban dalam peperangan.
 

Sabtu, 4 September 2010

Moreh Belia & Pemuda.

Tarikh    : 5 September 2010/ Malam 27 Lekor
Menu.....Char Koteaw Buyung Goreng Segera.

Sumbangan sehingga kini RM 408.00

Khamis, 2 September 2010

Perbarisan Sempena Kemerdekaan Peringkat Daerah Hulu Perak.

Tarikh : 2 Sept 2010
Tempat : Tapak Pasar Malam ke Dewan Serbaguna Gerik
Anjuran : Daerah Gerik

Penglibatan Belia Tg Rambai : Seramai 8 Orang mewakili kontijen Majlis Belia Daerah Gerik.

Pencapaian : Tempat Ketiga katogeri Sepanduk..